قدس آنلاین-شهرکرد- آناهیتا موجودی: میزان پساب فاضلاب شهرکرد  ۴۰۰ لیتر  است که امید است با خریداری این میزان پساب، کمک بزرگی به تامین آب شهرک‌های صنعتی شهرکرد و فرخشهر بشود.

در صورت انتقال آب از بن به بروجن مشکل آب صنایع شرق استان مرتفع خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته صنایع کوچک گفت: استان ما دارای 29 ناحیه و شهرک صنعتی است که از این بین 21 ناحیه و شهرک صنعتی فعال هستندکه  5 ناحیه صنعتی و بقیه شهرک صنعتی هستند. نواحی فعال  آماده واگذاری زمین به صنایع است و بقیه در مراحل اداری برای گرفتن مجوزات و اسناد مورد نیاز است.در مناطق آماده واگزاری همه امکانات و زیر ساخت ها مهیا شده است.

علیرضا شفیع زاده عنوان کرد: دستگاه های خدمت رسان همچون شرکت گاز و برق همکاری خوبی با شرکت شهرکهای صنعتی جهت تامین زیر ساخت های مورد نیاز داشته اند و شهرکهای صنعتی استان جز تکمیل ترین شهرکها در سطح کشور می باشند.

مشوقاتی در سال 95 طبق توصیه های مقام معظم رهبری برای صنایع در نظر گرفته شده است از آن جمله زمین هایی که به متقاضیان تعلق خواهد گرفت بدون اضافه شدن قیمت های سالیانه خواهد بود.

وی افزود :شرکت شهرک های صنعتی در واقع حمایت کننده از صنایع کوچک و شرکتهای صنعتی است و  این نهاد وظیفه دارد از تولیدکنندگان حمایت کند .از وظایف شرکت شهرکهای صنعتی میتوان به ایجاد زیرساختهای مورد نیاز برای واحد های صنعتی و همچنین حمایت و نظارت بر صنایع کوچک را برشمرد.

اشتغال زایی توسط صنایع کوچک در استان بطور اسمی و طبق اطلاعات ثبت شده در پروانه های صنایع 14927 نفر بوده است که امید است با تلاشهای بیشتر این تعداد بطور واقعی در صنایع مشغول کار باشند.متاسفانه در حال حاضر 30 درصد واحد های تولیدی تعطیل هستند و 70 درصد دیگر با بیشتر از 40 درضد ظرفیت خود در حال کار هستند.

دکتر شفیع زاده در خصوص موازی بودن فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی با اداره کل صنعت ،معدن و تجارت عنوان کرد در صورت تعامل مناسب بین دو دستگاه و مدیریت سازنده ،میتوان حتی از برخی فعالیت های موازی نیز نتایجی مفید کسب نمود و خوشبختانه هم اکنون بین این دو نهاد همکاری بسیار خوبی برقرار است.

وی تصریح کرد :با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی ،ستاد اقتصاد مقاومتی استان تشکیل شده است و توانسته است از 16000 میلیارد تومان بودجه ای که در این راستا به صنایع ،کشاورزی و گردشگری در کشور اختصاص یافته است مبلغ 360 میلیارد تومان سهم استان ما بوده است. 295واحد تولیدی شناسایی شده است که از این تعداد 50واحد تولیدی 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که با کمک هایی که در نظر گرفته شده میتوانند تکمیل گردنند.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان در ادامه افزود: از ابتدای امسال تا کنون چهار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند و  چهار واحد جدید با ایجاد اشتغال 186 نفر به بهره‌برداری رسیدند.

وی تصریح کرد: شرکت صنایع ورق‌های پوشش دار تاراز استان نیز با ایجاد اشتغال 150 نفر و با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان در حال فعالیت است.

شفیع‌زاده افزود: بازار هدف تولیدات این کارخانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ارمنستان و قرقیزستان هستند.

وی به مشکل تامین آب در برخی از شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: با انتقال آب بن – بروجن که 11 میلیون مترمکعب از این انتقال آب به بخش صنعت اختصاص داده خواهد شد، مشکل آبرسانی صنایع شرق استان مرتفع خواهد شد.

شفیع زاده افزود:میزان پساب فاضلاب شهرکرد 400 لیتر  است که امید است با خریداری این میزان پساب، کمک بزرگی به تامین آب شهرک‌های صنعتی شهرکرد و فرخشهر بشود اما این راهکار کوتاه مدت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.